Praktische informatie
AANKOMST & VERTREK
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden?
Inchecken kan je tussen 15 uur en 17.30 uur.
Als je de vakantiewoning zelf poetst, vragen we jou om tegen 11 uur uit te checken. Doe je beroep op onze poetsdienst, dan verzoeken wij jou om de vakantiewoning tegen 09.30 uur te verlaten.
Wat als mijn aankomst buiten de normale tijdsvork valt?
In dat geval is het heel belangrijk dat je ons op voorhand een seintje geeft. Wij leggen jouw sleutels dan ter beschikking in een beveiligd nachtkluisje aan ons kantoor. Hiervoor moeten we enkele praktische afspraken maken. Laat dus zeker iets weten.
Waar kan ik de sleutels van de vakantiewoning ophalen en afgeven?
Bij ons op kantoor, in de Lombardsijdestraat 10B in Nieuwpoort. Buiten onze openingsuren, drop je je sleutels gewoon in onze brievenbus.
Moet ik de vakantiewoning poetsen bij vertrek?
Ja.
Je ontvangt van ons een poetspakket waarmee je aan de slag kan. Als je geen zin hebt om zelf te poetsen, dan kan je tegen betaling een poetsdienst inschakelen. Laat dit aub bij reservatie weten. Wij regelen dan de rest wel.
RESERVATIE & ANNULATIE
Wanneer is mijn reservatie definitief?
Na je boeking ontvang je van ons een reservatiedocument. Bedoeling is dat je binnen de 8 dagen na ontvangst 50% van de totaalprijs betaalt. Pas dan is je reservatie definitief.
Het saldo betaal je 3 weken voor aankomstdatum.
Boek je een vakantiewoning op minder dan een maand, dan verwachten we dat je meteen het volledige bedrag van je verblijf betaalt.
Hoeveel bedraagt de waarborg?
De waarborg varieert van 150 tot 500 euro, afhankelijk van de soort vakantiewoning die je kiest.
Wanneer krijg ik mijn waarborg terug?
Immo Eecke maakt er een punt van om waarborgen correct terug te betalen. Indien aan alle voorwaarden wordt voldaan, dan krijg je de integrale som terug binnen de 7 weken na vertrekdatum.
We verwachten wel dat het gehuurde pand proper werd achtergelaten, zonder breuken of andere schade.
Wat bij annulatie?
Er is geen annulatie verzekering mogelijk via het verhuur kantoor.
Boekingen binnen de 4 maanden: De eerste stap bij een annulatie is het verhuurkantoor de opdracht geven om het pand te herverhuren.Bij herverhuring aan dezelfde huurprijs krijgt de huurder het huurgeld terug min een dossierkost van €25.Bij een gedeeltelijke herverhuring wordt meestal het verschil in opbrengst + commissieloon van 10 % op de herverhuring aangerekend.Kan de vakantiewoning niet meer opnieuw verhuurd worden, dan wordt met de verhuurder het dossier besproken en streven we zoveel mogelijk naar een billijke oplossing voor beide partijen. Ieder geval is anders.
SCHADE & PROBLEMEN
Wat als ik tijdens mijn verblijf schade ontdek?
Ga hiermee omzichtig tewerk. Bij aankomst krijg je van ons een checklist. Ontdek je schade of zijn er zaken die ontbreken bij aankomst? Noteer dat op de checklist en geef ons binnen de 24 uur een seintje.
Wat doe ik bij technische problemen?
Check eerst de technische fiche in de infomap. Deze ligt ter inzage op een zichtbare plaats in uw appartement. Daarin staat alle praktische info, alsook de plaatsen waar je de nutsvoorzieningen kan vinden (zekeringenkast, waterkraan, boiler,…). De kans is groot dat u uw probleem kan oplossen door de technische fiche na te lezen.
Kan u het euvel niet verhelpen, aarzel dan niet en bel ons. In dringende gevallen buiten onze openingsuren, kan u onze eigen wachtdienst bereiken op tel. 058 23 31 90.
Wat als ik bij vertrek iets vergeet in de vakantiewoning?
We zijn niet verantwoordelijk voor verloren of vergeten voorwerpen. Maar uiteraard helpen we je graag. Neem contact met ons op en tegen de kostprijs van 25 euro gaan we jouw vergeten voorwerp oppikken in je vakantiewoning. Je kan het daarna in ons kantoor komen ophalen. Ofwel sturen we het op onder rembours.
LAST-MINUTES
Is het mogelijk om last-minute te boeken?
Dat kan. Vanaf 3 weken voor aankomstdatum kan je last-minute reservatie maken. Je krijgt dan een korting van 10% op de huurprijs. Let wel: niet élke vakantiewoning neemt deel aan de last-minute voorwaarden.
VOORZIENINGEN
Wat is er allemaal inbegrepen in de huurprijs?
Elektriciteit, verwarming, water, taks, verzekering en servicetoeslag zijn inbegrepen in jouw huurprijs. Let wel: hier en daar zijn uitzonderingen mogelijk. Maar dit communiceren we telkens heel duidelijk. Geen verrassingen, dus.
Moet ik zelf lakens en handdoeken meebrengen?
Ja.
Lakens en handdoeken zijn niet aanwezig. Die dien je zelf mee te brengen van thuis. Eventueel kan je linnen bij ons huren. Deze dienen ten laatste een week voor aankomst besteld te worden. Ideaal is het natuurlijk wanneer u het linnen bestelt bij reservatie.
Omwille van Fiscale redenen kunnen laken en handdoekpakketten pas besteld worden vanaf u minimum 10 dagen een vakantiewoning huurt
Wat zit er in een handdoekenpakket?
Washand, keukenhanddoek, badhanddoek, gewone handdoek
HUISDIEREN
Zijn huisdieren toegelaten in de vakantiewoning?
Sommige vakantiewoningen laten huisdieren toe. Je herkent ze aan het icoontje. Let wel: teneinde de hygiëne naar andere huurders toe te kunnen garanderen, verzoeken wij je om jouw huisdier vlak voor aankomst in te enten. We verzoeken je om het bewijs van inenting voor te leggen bij aankomst.
NOODNUMMERS
HUISREGLEMENT
SYNDIC
Heeft u nog vragen?
Neem contact op met ons en wij helpen je graag verder.